2010-09-29

Present till pyret...

Bild:Ikea.


Pyrets present är en spjälsäng från Moster anki, Morbror och kusinerna.

Idag har pyrets "moster" Anki hämtat hem pyrets spjälsäng från människan som hållt den åt oss åt oss i Vallentuna. Den levereras hit med henne om en vecka när vi ska åka till Ullared. Tack Moster Anki för sängen, den kommer pyret sova gott i sen när h*n växt ur sin vagga.

Vi kommer alltså inte låta pyret sova i spjälsäng från början, utan h*n kommer att få sova i en Vagga/sovkorg. Vaggan som jag kallar den för har jag sovit i som liten bebis. Min brorsdotter Josefine hade den och flera andra i släkten också. Det tycker jag är mysigt och jag hoppas pyret ska tycka om den. Det sägs ju att bebisar ska gilla att ha det ombonat och lite trångt i början när de ska sova, så att övergå till spjälsäng efter några månader tror jag kommer bli bra. Givetvis får vi se hur det blir när pyret kommer men en plan är bra att ha. Det kommer aldrig att gå att ha bebis sovandes i sängen med oss, för det första är det för trångt och för det andra skulle jag va rädd att rulla över den och för det tredje kan det va skönt för pyret att ha sitt eget place att sussa gott i.

1 kommentar:

  1. Underbart med presenter för listan är som sagt lång att fylla innan den lille/lilla anländer. :)

    SvaraRadera