2010-09-07

Det är så frustrerande

Försäkringskassan hit försäkringskassan dit. Jag vet att de har regler och formaliteter att hålla sig till . Att de inte kan ta hänsyn till att mina räkningar ska betalas den sista varje månad. Men det finns inget som är så stressande att inte få veta att man får sina pengar i tid. Att man ens är berättigad att få rätt till sin egen sjukpenning. Jag blir galen.


Nu har jag vart sjukskriven en månad, jag vet inte ens om den perioden är godkänd än. I dag ringde jag för att få förlängd sjukskrivning, ja då måste det diskuteras först. Ja diskutera ni hur det känns att knappt kunna gå men gör det snabbt för försäkringskassan måste ha in mina papper så att jag får pengar i tid. Det finns nämligen brytdatum som ställer till det. Det värsta är ju ovissheten, det är så in i norden stressande att jag blir totalt tokig. Jag vill ha klara besked, inte kanske, vi återkommer och jag vet inte.

Jaja ibland måste man få spy ut sig lite galla, här kom mitt. Det kan ju bara bli bättre.

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Tyvärr kan det ju ta tid med fk...Jag började få mina pengar först 2½ efter typ..Å då gick det ändå ganska fort, hört om dom det tagit betydligt längre för...
    Hoppas att du snart har ditt beslut så kommer pengarna snart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. ååååå vilken underbart vacker bakgrund du hittat.
    *avundsjuk*
    Kram Somris

    SvaraRadera