2010-09-15

Magen blir stor och pyret har långa ben!

V. 28
Idag var jag på läkarundersökning. Jag skulle få förlängd sjukskrivning och kolla upp om min lever var förstorad, det var den inte. Anledningen till att jag haft lite ont på högersida av revbenen är för att pyret ligger med sitt huvud nedåt och sparkar mig på revbenen. Läkaren gjorde ett v.ultraljud för att se att livmodertappen inte var påverkad av mina fövärkar som jag haft sen v.15. Den var stängd och så lång som den skulle. Hon visade pyret och så stor h*n blivit sen sist. Vårt barn har tydligen långa ben vilket är lite roligt för varken jag eller P har det. Allt annat var finfint och det kändes skönt, nu kan jag fokusera på dessa elva sista veckor. Läkarn trodde inte att jag skulle gå över tiden, för det första för att min rygg och bäcken inte pallar det och för det andra trodde hon att pyret ville visa världen vem hon/han är innan. Vi får väl se.
Jag längtar i alla fall. När hon visade huvudet så sa hon att bebisen har väldigt fina ansiktsdrag och det är ju alltid roligt att få höra. Så klart att det blir världens finaste bebis som förmodligen är lika busig som emil i lönneberga. Älskade unge!

1 kommentar:

  1. Ååå så ljuvligt fina kort på dig och din gravida mage.
    Jag sörjer varje dag för att vi inte kan hitta skivan med mina gravidbilder. Jag hoppas innerligt vi kommer göra det en dag, för det är ju inget jag kommer göra igen så det vore oerhört trist om alla bilder från den är borta! :-(

    Ljuvligt fin är du iallafall!
    KRAAAAAAAAM

    SvaraRadera