2010-09-01

Börja boa

Nu är vi inne i september månad. Hurra en månad närmare målet!

Jag mår mycket bättre och har lärt mig att leva med att ha ont. Jag hittar nya sätt att göra saker på och får mycket hjälp. Jag har inte alls van vid det och känner mig ibland obekväm med det. Men det är bara att svälja och tacka och ta emot. Jag ska ju va glad för att jag har så fina människor omkring mig. <3 Läste den nya delen till mitt läkarintyg efter mötet med sjukgymnasten, patienten riskerar att hamna i rullstol de sista månaderna om hon inte har möjlighet till vila av bäckenet. Det känns inte alls om att det handlar om mig, men det är ju så det kan bli om jag skulle jobba och härja som vanligt. Vi hittar det positiva i allt jag och mina P. Vi skrattar åt hur det skulle bli om jag satt i en sån och P skulle behöva gå ut med mig på promenad. Vi kanske är något sjuka i pallet men roligt har vi alltid och det är bra det.

Igår kom papprerna från försäkringskassan och jag var snabb på pennan och skickade in dem. Vill ha det där klart nu.
Annars lunkar dagarna på och även hur mycket jag saknar mitt jobb så är det ganska skönt att kunna koncentrera sig på den uppgift jag har nu, att vara gravid.
Vi har handlat en del kläder som pyret kan ha den fösta tiden, det är så sött att titta i hans/hennes byrå och se de små vikta kläderna.
Vagnen står i heron city och väntar på att hämtas ut och vi ska åka till ikea och handla allt på en gång sen, det blir en hel del.
Sen får vi se hur det blir med säng till den lilla, eventuellt blir det en babykorg som jag sov i som liten eller en vagga som mamma vill lägga beslag på.
Vi får se hur det går! <3>
Ha det fint och ta hand om er! <3

2 kommentarer:

  1. Love u. Det blir så bra. skönt att du insett att det är ett nytt litet liv det handlar om, så att du tar väl hand om dig och det lilla livet. Korg eller vagga, ja vi får se efter nästa vecka, men en mysig sängplats blir det till det lilla livet.
    Ska sy lakan o örngott mm när jag kommer hem.
    Älskar er alla Mamma

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du är rädd om dig!
    Du minns säkert hur jag kämpade emot i början när mina krämpor kom, men när man väl insett att läget är som det är så känns det rätt skönt och lättare att acceptera. Och man kommer snabbt in i att bara vara gravid och låta dagarna gå! =)
    Njuuuuut och sooooov, det kan jag säga miljoner gånger men vet att jag själv inte brydde mig om det när jag var gravid. Hi hi.
    KRAM Somris

    SvaraRadera