2010-05-26

De fina i livet!

Jag är så less på vissa delar av mitt jobb så ni kan inte ana. Allt gnäll och tjaffs. Antar att det blir så strax innan semestrar börjar och alla är ur trötta. Sånt gör mig bara trött. Jag fokuserar på att göra varje dag bra och att inte lyssna på dumheter. Men ändå, kan inte alla bara vara nöjda och glada!?

Idag började det pratas om att höst schemat var klart. Jag hade tänkt kläcka nyheten om bäbis för min chef innan jag går på semester. Men min efterträdare lär ju få ta över mina tider så det ska jag nog inte behöva ora mig för. Jag funderar mycket på hur reaktionen blir. Men vem kan inte annat än bli glad för ett nytt liv. Det intalar jag mig själv ialla fall.

Det är ju en hel vetenskap det här med föräldrapenning och hur det fungerar om jag skulle bli sjukskriven. Jag har ju läst en del om människor som fått vänta i flera månader på att få sin sjuklön från försäkringskassan. Det skulle aldrig vi ha råd med. Men jag får väl börja sälja korv eller annat om det inträffar, då får jag ju sitta ner.

Svärmor sa att bebismage har växt, det har den nog. Jag känner mig lite som en elefant redan nu. Jag kanske kan få en egen hage på kolmården. (ironi).

Snart flyttar vi också, som jag längtar. Då ska jag pyssla på uteplatsen med fina blommor och vi får inreda ett helt nytt hem. Ett hem där vi inte bara ska bo två, utan tre om lite drygt ett halvår. Så spännande!

Ta hand om er :)

2 kommentarer:

  1. Den som inte blir glad över det nya lilla livet ska få med mig att göra. Det är mitt syskonbarn det handlar om, inte vilket barn som helst. Det är ju väldens bästa som växer där inne. Det kan inte bli så mycket bättre,en mix av dig och brorsan. Jag längtar till i december när jag ska få möta denna lilla nya människa som redan är så nära hjärtat :D

    Jag älskar er tre.

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja det är jätte mysigt:)
    Grattis till graviditeten:) Härligt när magen börjar växa till sig lite och folk börjar se:)
    Nej, bor inte i Nyköping, men ett annat köping, Linköping.
    Kram

    SvaraRadera