2010-05-22

Dagarna rusar förbi..

Ush vilken vecka på jobbet. Två tretton timmars dagar och långa dagar resten av veckan. Det känns i både kropp och själ. Men det positivia med det är ju att terminen snart är slut och en lång och förhoppningsvis varm sommar väntar. Sex veckor kvar till semestern och bara några få kvar till flytt.

Det ska bli skönt när det är över och vi alla kan andas ut och börja om i nya hem. Den här lägenheten kommer vi ju kunna besöka eftersom svärmor tar över den! :)

Magen växer så det knakar. Jag frågade barnmorskan om jag bara blivit fet men hon sa att det är bebismage. För övrigt hade jag gått upp fyra kg sen jag blev gravid, det är bara för mig att börja vänja mig att jag ska gå upp. I lagom mängd. Jag tycker det är lite jobbigt men vad gör man inte för bebis.

Alla prover såg bra ut vad hon kunde se på plats. Jag hade nog aldrig haft så bra blodtryck heller. Nu ska vi boka ultraljud som utförs om ca 5-6 veckor då jag går in i v. 17-18. Sen blir nästa barnmorskebesök i augusti. Då ska yrseln kollas upp om den fortfarnade spökar.

Jag måste nog berätta på jobbet om ett tag, de börjas tissla och tasslas. Magen syns ju, så antingen tror de att jag har gått lös på bullarna eller att jag har en bulle i ugnen. ;) Schema tanten undrar om jag var allvarligt sjuk eftersom jag springer till läkaren titt som tätt.

Livet är ljuvligt och nu har jag bestämt att vårt lilla pyre ska kämpa på tills i början av december. Men om pyret är lik sin mor kommer den tidigare, att hålla på att vänta på saker är ju jobbigt. :)

2 kommentarer:

  1. Är pyret som sin mamma så kommer hon senare.
    För pyrets mamma var beräknad till 2 maj men ville inte komma ut så det blev dropp den 13:e maj. Älskar er

    SvaraRadera
  2. Uuuunderbart att läsa om alla dina bebistankar!
    LOVE!!!

    SvaraRadera