2010-05-24

När kroppen spelar en ett spratt!

Det händer så mkt med kroppen och ändå inbillar jag mig att det inte finns någon Bäbis med ä i min mage. Jag önskar att jag hade en egen ultraljudsmaskin hemma, men då skulle jag väl bli galen för det i stället. Allt handlar ju om kontroll och jag mår inte bra av att inte ha full kontroll på allt. I det här fallet att bebis mår 100 procent bra. Men jag måste lära mig att släppa tankarna på allt det hemska. Det händer ju inte och gör det så är det en mening med det också.

Men veckorna får gärna rusa tills vecka 18, fem veckor kvar. Då det är dags för ultraljud.
I morgon går jag in i vecka 13. Då sjunker missfallsrisken massor, någon procents chans om jag inte minns fel. SKÖNT!

Jag fixade en sån här flashig bebis räknare.

Nu ska jag passa på att vila medans gubben är på första fotbolls matchen för i år. Heja!

2 kommentarer:

  1. Mår du bra så mår pyret bra, så oroa dig inte.
    Mysigt med räknaren. Love u

    SvaraRadera
  2. Emelie Angserud27 maj 2010 kl. 22:40

    Åh, stort grattis till er båda! Vi ser så fram emot en lite kompis till vår ängel.
    Jag vet hur det känns att oroa sig, men som din mor skriver ovan - försöka slappna av och njut, då mår lit*n oxå fint.
    Ni kommer att bli fantastiska föräldrar!
    Kramar i massor ifrån Emelie, Carl & Melker

    SvaraRadera