2010-10-13

Resa till Gekås- Ullared!


Vilken grej vi kom på att göra så här i början av hösten. Svägerskan och jag har alltid velat åka till Ullared. Så sagt och gjort fick vi äntligen arslet ur och åkte iväg. Svägerskan bokade en stuga för billig penning från Fredagen till söndagen och vi brummade iväg.

Det gick fort att åka från Nyköping, fyra och en halv timme med diverse stopp för felkörningar! Tillslut hittade vi gekås och besökte stället redan på Fredag eftermiddag, det var det bästa vi hade kunnat göra. Det var lugnt med människor och vi hann gå i lugn och ro. Jag gjorde min bebis shopping redan då, jag fick tag i allt från täcken, tvättlappar, åkpåse, babysitter, ja allt vi nödvändigt vi hade tänkt att köpa för 1200 kr. Tänk vad vi hade betalat för allt det hemma. Flera tusen. Bara åkpåsen och babysittern hade kostat närmare 2000 kr. Nöjda och glada åkte vi till campingen på kvällen och sov som två små grisar, stugan var jätte mysig och kan verkligen rekomenderas. Dyrt var det inte heller.


På Lördag morgon vaknade jag redan halv sju och svägerskan strax där efter, så kl 9.00 var vi tillbaka på Gekås, då var det redan en lååång kö. Men vi hade tur och ställde oss i fel, så att vi fick komma in bland dom första. I bland har man tur! Men det var mkt folk och trångt, men roligt ändå. Jag hittade mycket fint hit hem och barnklädsavdelningen var helt underbar, hade pyret redan vart här hade jag nog handlat ihjäl mig men det får bli en tur till våren.

Kl.13 var vi så trötta i ben och hungriga i magarna att vi gav oss, men vi gav oss väldigt nöjda. Så lite lunch och en tur runt omkring, jag hittade fina vinterstövlar. Sen åkte vi tillbaka till stugan och sov middag, haha.

Summa kardemumma så var helgen supermysig, detta tänker vi göra om!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar