2010-10-04

Musikstund med pyret

När jag och pyret är ensamma brukar vi lyssna på musik. Pyret sparkar hej vilt när jag sätter igång "våra" låtar, det är riktigt mysigt.

Maja Gullstrand har skrivit låten " skyddsängeln" som vi ofta lyssnar på, jag tycker att texten är så fin och den går så här;
Du lilla vän, hur kan du vara så underbar?Jag ser på dig, och aldrig tröttnar jag, nej.Var inte rädd, fastän natten är mörk ibland.En skyddsängel håller din hand.Jag lovar dig, hon finns med dig, i all evighet.Jag lovar dig, hon skyddar dig vid din väg.Och om du någonsin tvivlar, blunda, och hör hennes röst.Din kind är len som om det vore ett rosenblad.Din blick är varm och allt du ser på blir guld.Och dina läppar, de har amor svarvat magnifint.En skyddsängel håller din hand.Jag lovar dig, hon finns med dig, i all evighet.Jag lovar dig, hon skyddar dig vid din väg.Och om du någonsin tvivlar, blunda, och hör hennes röst.Här står jag mitt i livet och ser allt vad som sker.Ett underverk, så underbart och underligt.Jag lovar dig, hon finns med dig, i all evighet.Jag lovar dig, hon skyddar dig vid din väg.Och om du någonsin tvivlar, blunda, blunda, blunda...Du lilla vän, hur kan du vara så underbar?
Ni ska se magen då jag sätter igång "en värld full av liv" en s
ång från Lejonkungen eller, då hoppar magen upp och ner.
Vi brukar avsluta med "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad. Det är en av mina favoritsånger och den vill jag ska spelas på lillens dop !

4 kommentarer:

  1. Ja men det där med överrörlig sa fysion något om idag och att det är det det hänger på om hur ont man får, eller inte. Förstår att det blir riktigt slitsamt att jobba på förskola, mycket gång, bära, plocka och fixa, hua :) Kram

    SvaraRadera
  2. För kärlekens skull är en av mina bästa också. Så det blir bra då kan momma o bebis njuta tillsammans. Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. http://www.youtube.com/watch?v=Ye8Xw_i_JGg
    Försök att lyssna på denna utan att fälla en tår :-)
    Det är vår sång om/till Melker
    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Det går inte kommentera ditt senaste inlägg :( Tack för tipsen om simningen, ska försöka lyssna på kroppen och eventuellt bara "trampa" mig framåt istället för bröstsim om du förstår vad jag menar :)

    SvaraRadera