2010-08-11

Nu blir det inget mer jobb för mig på ett tag.

Från och med idag är jag sjukskriven 100% en månad i taget. Pga av förvärkar, sammandragnignar och foglossning. Det blev inte alls som jag ville eller det avslut på jobb som jag ville. Men om det är någonting jag lärt mig idag är det att jag får lägga det åt sidan nu. Det är oviktigt och jobbet finns kvar.Jag behöver inte vara någon arbetsmyra nu och visa vad jag går för har jag redan gjort och får ta det lungt nu. Det som är viktigt är pyret och att jag håller min fysiska och psykiska hälsa i trim. Annars kommer jag inte att orka vara mig själv eller en bra sambo eller framförallt någon bra mamma om några månader.

Jag måste lära mig att säga att jag inte orkar, att jag har ont och att nu är det nog. Det har jag svårt för, jag vill inte vara någon gnällspik. Men det blir ju tokigt iaf och jag vet ju inners inne att jag inte är någon gnällspik. Men det är svårt och ännu svårare att förklara hur jag tänker. Jag vet ju att jag inte kan göra alla till lags. Men jag växer med det jag går igenom och lär mig.

Det blev alltså en eftermiddag på sjukhuset, jag blev sparkad i magen på jobbet och fick åka dit på rutinkontroll. De lyssnade på bebis hjärtljud och sen fick jag ligga kvar i tre timmar för en till kontroll av hjärtljudet. Allt lät fint men jag får inte jobba mer på ett bra tag och jag tycker innerst inne att det är skönt. De senaste veckorna har jag sovit gått till jobbet sovit när jag kommit hem, grinat av smärta i ryggen efter en dag på jobbet. Det är inte något till liv varken för mig eller Pontus. Men nu får jag ta nya tag, gör om gör rätt.

En väldigt skön sak till är att jag blev beviljad havandeskapspenning idag. Allt löser sig. Det förstår jag nu.

2 kommentarer:

  1. Men gumman så otäckt med spark i magen, du måste blivit jätterädd.
    Känner igen mig så väl i att inte släppa det här med jobbet och vara en riktig arbetsmyra fast jag knappt kunde stå upprät. Men det går en,två veckor sen kommer du slappna av och känna att det är skönt för dig o pyret. Lovar!
    KRAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Ja, du går direkt från sjukskrivning till HP sen. Försäkringskassan sa till mig att ringa dom och meddela att jag gick från sjukskrivning till HP när det var dax för det så skulle de fixa med det sen, så man får pengar från rätt osv.

    Vad jobbigt det måste varit att blivit sparkad i magen, ovetskapen om det gått bra eller ej, tur att det gick bra:)
    Kram

    SvaraRadera