2010-03-27

Lördag

Jag vaknade innan kl.08 trots att jag längtat efter en lång sovmorgon hela veckan. Men det blir väl så, kroppen behvöde väl inte sova mer. Just nu sitter jag med mitt obligatoriska kaffe, annars blir jag inte en trevlig människa under dagen. Är det inte konstigt vilka rutiner vi människor skapar oss?

I går var det en bra dag på jobbet, en väldigt lugn dag. Det är skönt ibland för både oss pedagoger och för barnen. Allt går inte i "hundraåttio". Snön har börjat tina bort och nu ser vi hur gården ser ut utan snö, barnen förstår ingenting. - Fjöken har du gömt snön i din bil?
Nej det fungerar inte riktigt så säger jag. Insåg ganska snabbt att en biologi lektion inte är vad en 2 åring behöver.

På kvällen gick jag och sambo med ett par av våra närmsta vänner och tog en after work, det var mysigt och precis lagom.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar