2010-04-24

Första ultraljudet 10.04.22



Torsdagen den 22 april blev jag plötsligt välidgt yrslig på mitt jobb. Mina fötter försvann för mig och jag fick ett väligt konstigt tryck i magen. Någon timme efter det sitter jag P och svärmor hos barnmorskan och jag får ta diverse prover men allt ser bra ut. Barnmorskan tyckte dock att ett ultraljud skulle beställas för att lunga mig och mina nerver.


Tre timmar skulle vi få vänta, tankarna flög hit och dit. Både jag och Pontus var nervösa över att det skulle vara något tokigt med Bebis. Men när vi väl kom dit och ett gynultraljud gjordes fick vi se dig ditt lilla pyre. Ditt hjärta slog och du var så stor som du skulle. Hela 11 mm.

Läkaren hittade en vätskeansamling på tre centimeter som hade varit en vattencysta som spruckit, därav min yrsel och tryck i magen.


Men det var ingenting i jämförelse med att få se att du mådde bra där inne i mammas mage. Det räknades ut att jag var i åttonde veckan. Om tio dagar får vi se dig igen!


Kämpa på lilla pyre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar